Darbuotojas skundžiasi per dideliu darbo krūviu? Ar tikrai taip ir yra? – Procesų valdymas

Darbuotojas skundžiasi per dideliu darbo krūviu? Ar tikrai taip ir yra?

Ar trečiadienis tikrai produktyviausia diena?
2018 20 birželio
Puikios organizacijos verslo modelis (EFQM), kurį naudoja Volkswagen, Electrolux, Bosch
2018 19 liepos
Rodyti viską

“Ar gali kas nors sutvarkyti spausdintuvą? Turiu lakstyti spausdintis kitur – vežėjai pyksta, kad per lėtai dirbu. Kodėl taip yra? Be to – betvarkė miestų sąrašuose, neaiškūs komentarai, neįrašytos kainos. Ir nesirūpinat prekių paruošimu , jų neapžiūrite prieš atiduodant. Nieko nespėju. Kažkoks juokingas mąstymas”.

1. Situacija

Tai konkrečios įmonės, su kuria teko darbuotis, darbuotojas, išsakantis savo nepasitenkinimą darbu.
Po išsakyto nepasitenkinimo vadovas paklausė: “- Gal reikia papildomo darbuotojo”?
”Sutvarkykite bent spausdintuvą” – toks buvo darbuotojo atsakymas, kuriame aiškiai galima įžvelgti darbuotojo siūlymą neskubėti su nauju darbuotoju.

Panašių situacijų turi visos organizacijos. Iš šios situacijos galima ryškiai išskirti darbuotojo beviltiškumą, ir tai, kad vadovas iš karto siūlo išeitį – pasamdyti dar vieną darbuotoją.

Apie vadovo gebėjimus vadovauti ir būti lyderiu nerašysiu.

2. Priimti ar atleisti?

Man, kaip procesų valdymo ekspertui, labiau užstrigo tai, kad vadovas siūlo priimti naują darbuotoją.
Bet kaip vadovui žinoti, ar tikrai reikia dar vieno darbuotojo? Ir ar darbuotojas sako tiesą, teigdamas, kad  nieko nespėja.

Apskritai – visais atvejais, kai vadovai pradeda kalbėti apie naujų darbuotojų samdymą, visiems vadovams pirmiausiai pasiūlau atleisti dar vieną darbuotoją, o ne priimti naują.

Skaičiuojant 700EUR/mėn. neto DU, per metus būtų galima sutaupyti kokius 25.000EUR. Nemaži sutaupymai, skaičiuojant nepriimto darbuotojo darbo vietos kainą ir turimo darbuotojo atleidimą bei galimus sutaupymus.

Vadovams po tokios informacijos pateikimo būna šokas. Ne dėl to, kiek galima sutaupyti (man tai keista dėl to, kad nelabai skaičiuoja), bet dėl to, kad siūlau ne tik kad nepriimti, bet dar ir atleisti vieną darbuotoją. Vadovai pagalvoja, kad aš juokauju. Deja – aš nejuokauju. Patirtis rodo, kad dažniausiai būnu teisus. Kodėl?

Todėl, kad dažniausiai darbų atlikimui dar yra pakankamai resursų. Tik vadovai nežino kaip tai padaryti ir neturi įrankių, kaip tai pamatuoti.

Čia jau girdžiu skeptikų nuomonę, kad tai neįmanoma. Žinoma, kad įmanoma.

Nerašyčiau apie tai, jeigu pats nebūčiau prisidėjęs prie tokio įrankio įgyvendinimo organizacijoje, kurioje dirba daugiau negu keletas tūkstančių darbuotojų.

3. Kaip paskaičiuoti darbo krūvį?

Taigi. Koks tai įrankis? Tai yra darbo užimtumo (angl. – “capacity”) modelis ir įrankis, parodantis vadovams, ar darbuotojai dar turi resursų užduotims atlikti, ar jau laikas samdyti naują darbuotoją.

Įdomu tai, kad su Lean ir procesų tobulinimais dirbantieji tame įžvelgia dideles naudas organizacijoms, tačiau vadovai dažnai tame kol kas nemato naudos. Jie tai vertina labiau kaip “spaudimą” darbuotojams.

Tačiau tai netiesa.

Jeigu jūs formuojate kultūrą, kurioje atvirumas, skaidrumas ir sąžiningumas darbuotojų atžvilgiu yra vertybės, tuomet būtent tokie įrankiai padeda “išgryninti” tuos darbuotojus, kurie yra efektyviausi ir labiausiai atsidavę organizacijai.

4. Modelio veikimo logika
Modelio veikimo logika paprasta. Tiesiog reikiai įsivertinti, kokius pagrindinius ir šalutinius darbus dirba konkretūs darbuotojas. Taip pat,- kiek laiko reikia skirti tų darbų atlikimui. Na – dar atostogas, laiką higieninėms reikmėms, nedarbo ar mokymų dienas, ir rezultate paskaičiuoti – reikalingas ar ne dar vienas darbuotojas.

Rezultatas atrodo taip:

 

Darbuotojų užimtumas, %

Bet apie tai plačiau nusprendžiau papasakoti šiame video (spausti), kur paaiškinu veikimo principą bei kaip šį įrankį galima naudoti.

Jeigu nuspręsite, kad jums irgi laikas “pamatuoti” besiskundžiančius darbuotojus – praneškite man dainius@berskys.lt . Mes atvyksime ir padėsime Jums išspręsti šią problemą.